Rozhodli jsme se alespoň pro základní úroveň výuky formou, se kterou jste byli seznámeni.
Myslím, že zejména starší děti již jsou dostatečně schopné vypracovat zadávané úkoly většinou samy - snažíme se vybírat takové úkoly, aby to zvládly. Nicméně jistě pro vás tato situace znamená větší zatížení, než na jaké jste v běžném režimu výuky byli zvyklí.
Prosím vás proto také o zpětnou vazbu zejména třídním učitelkám, jak tuto práci žáci zvládají, jestli stíhají, případně byste rádi v některých předmětech ubrali. Zejména při více dětech v rodině a při pracovním zatížení některých rodičů může být možná námi zadávané učivo pro vás problém.
Zadávané úkoly se snažíme také přizpůsobovat dětem, u nichž víme, že by vše nezvládly, a ani by to pro ně nebylo přínosné - snažíme se zaměřovat na základní učivo.
Žáci 3. - 5. ročníku mívají v domácí přípravě zadáváno i sledování internetových stránek s učivem matematiky (www.matyskova-matematika.cz), kde je přijatelným a přístupným způsobem vysvětlováno učivo. Také v angličtině pracují v aplikaci wocabee.app. ČT2 spustila vysílání učíTelka, které lze také vhodně a zajímavou formou využít k opakování, procvičování nebo i jako začátek pro vyvození nového učiva.
Prosím, dohlédněte na to, aby děti i tyto zadané úkoly plnily. Např. v aplikaci Wocabee vidím, že někteří žáci (naštěstí jich je jen pár) s ní pracují velmi málo, což je škoda. Snažím se během měsíce zadat 4 balíčky slovíček nebo frází tak, aby vše bylo možné splnit, a vím, že ve škole je děti zvládaly samy v pohodě a rády. Také doufám, že všichni máte přístup k internetu. Pokud ne, dejte mi prosím i tohle vědět, zvolím jinou formu výuky.
Děkuji vám všem za to, že nám pomáháte zvládnout tuto nelehkou situací. Všem nám jde jistě o to, abychom udrželi u dětí především zdraví. Učivo je sice důležité, ale ne nejdůležitější. Proto přeji hodně trpělivosti a dobrou náladu vám i dětem. Udělejme, co je v našich silách, ale nestresujme se:)
Nejsme v této situaci sami.
L. Proislová